۹ اسفند ۱۳۹۶

سیستم سوخت رسانی دیزل و سوخت دیزل چه ارتباطی با روانکاری دارند؟

سیستم سوخت رسانی دیزل و سوخت دیزل

 

تاثیر وزن مخصوص گازوئیل در فرآیند احتراق

سوخت های دیزلی کراکینگ شده ( شکستن مولکول های سنگین) مورد استفاده در سیستم سوخت رسانی دیزل دارای نقطه جوش بالاتر و وزن مخصوص بالاتری نسبت به سوخت های دیزلی تقطیر شده در برج تقطیر هستند . سنگین تر شدن سوخت تاثیر نامطلوبی در ارزش حرارتی و قدرت خروجی موتور دارد . زیرا این نوسان در تغییرات وزن مخصوص سوخت و ثابت ماندن هوای مصرفی موتور ، باعث احتراق ناقص و تولید دوده ودیگر آلاینده های احتراق می گردد.

سوخت های دیزلی مخلوطی از هیدروکربورهای مختلف هستند که دارای نقطه جوش ۱۸۰ تا ۳۶۰ درجه سانتی گراد است.

منحنی جوش گازوئیل

هرگاه درصد بیشتری ازمولکول های سوخت دیزل در منحنی جوش در سطح پایینی تبخیر شود . این به معنی آن است که وسکوزیتته سوخت که باعث فرسایش شدید در سیستم سوخت رسانی دیزل می شود، پایین است . چنین سوختی دارای عدد ستان کمی است . هنگام تهیه سوخت در پالایشگاه ها سعی برآن است که نقطه جوش سوخت را بالا ببرنند . به این منظور لازم است که پارافین موجود در سوخت کاملاً تصفیه شود. باتصفیه پارافین نقطه جوش افزایش و نقطه انجماد کاهش پیدا می کند .

ویسکوزیته سوخت دیزل

گازوئیل باید به اندازه کافی وسکوزیته داشته باشد تا عمل روغنکاری در پلانجر و بارل در سیستم سوخت رسانی دیزل به وجودآید و از سایش سریع آن ها جلوگیری شود.

درجه حرارت احتراق گازوئیل

درجه حرارت احتراق گازوئیل نباید کمتر از۵۵ درجه سانتی گراد باشد در غیر این صورت خطر انفجار سوخت درباک و همچنین خرابی سیستم سوخت رسانی دیزل افزایش پیدا می کند . گاهی برای روشن شدن سریع موتور در زمستان ها ویا جلوگیری ازیخ زدگی به گازوئیل نفت یا بنزین اضافه می کنند. این عمل باعث پایین آمدن درجه حرارت احتراق گازوئیل می شود .

 

مقاله‌های مشابه

نتیجه ای یافت نشد

صفحه مورد نظر شما یافت نشد. جستجوی خود را اصلاح کنید، یا از ناوبری فوق برای یافتن پست مدنظر استفاده نمایید.

۰ دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زینو باتاب شیمی

روغن های گردشگری و هیدرولیک

لطفا برند مورد نظر را انتخاب نمایید

متن سربرگ خود را وارد کنید