۱۲ خرداد ۱۴۰۰

روغن هیدرولیک

روغن هیدرولیک چیست؟

روغن هیدرولیک با سایر روانکارها متفاوت میباشد.

روغن هیدرولیک علاوه بر روانکاری بایستی بتواند قدرت را در کل یک سیستم هیدرولیکی ( مانند سیستم هیدرولیک فرمان خودرو ، دستگاه پرس کارخانجات یا بولدوزرها ) انتقال دهد.

پس روغن هیدرولیک دو کار را همزمان انجام میدهد و همین موضوع این روغن را خاص کرده است.

روغن هیدرولیک قابل فشرده شدن نمیباشد زیرا برای انتقال قدرت در صنعت از آن استفاده میشود.

این روغن نیز مانند روغن موتور میتواند هم سنتتیک باشد و هم معدنی و از ترکیب موادی مانند روغن های معدنی ، استر ، گلیکول ، سیلیکون و استرها ساخته میشوند.

روغن هیدرولیک در بسیاری از موارد مانند کامیون ها ، تراکتورها ، بالابرهای خودرو ، جک اتومبیل ، ماشین های برف روبی ، اجزاء مختلف هواپیما ، کمپرسور هوا و خیلی موارد دیگر کاربرد داشته و قابل استفاده میباشد.

انتخاب روغن هیدرولیک مناسب در دستگاه ها و تجهیزات مختلف بر اساس نوع پمپ هیدرولیک ، فشار عملیاتی سیستم هیدرولیک و دمای محیط مورد نظر تعیین میشود.

برای مثال انواع پمپ های پیستونی ، پره ای و دنده ای شرایط کاری خاص خود و پیرو آن روغن هیدرولیک مناسب خود را طلب میکند.

روغن هیدرولیک فرمان

یکی از انواع روغن هیدرولیک صنعتی و یکی از پراستفاده ترین روغن های صنعتی ، روغن هیدرولیک فرمان خودرو میباشد.در سیستم هیدرولیک فرمان خودرو ، مایع هیدرولیک بوسیله پمپ هیدرولیک و فشار وارده توسط آن نیروی لازم را به چرخ ها انتقال داده و باعث میشود چرخ ها به راحتی به سمت راست و چپ هدایت شوند.

برای یافتن روغن هیدرولیک مناسب خودرو خود حتما به توصیه سازنده خودرو عمل کرده و از هر روغنی استفاده نکنید.

البته اطلاعات لازم در خصوص نوع روغن هیدرولیک مناسب خودرو ، روی مخزن روغن هیدولیک یا پمپ هیدرولیک نوشته شده است و یا میتوان از یک مکانیک خبره در این خصوص سوال نمود.

روغن هیدرولیک در صنعت علاوه بر روانکاری برای انتقال قدرت توسط مدار هیدرولیک بکار میرود

روغن هیدرولیک در صنعت علاوه بر روانکاری برای انتقال قدرت توسط مدار هیدرولیک بکار میرود.

یکی از کاربردهای آن در فرمان هیدرولیک خودرو میباشد که پس از چرخش فرمان توسط راننده ، قدرت لازم برای چرخش لاستیکها توسط پمپ هیدرولیک و روغن هیدرولیک و انتقال آن از طریق شلنگ ها و لوله های مربرطه انجام میگیرد.

گزینه های زیادی برای انتخاب روغن هیدرولیک مناسب وجود دارد. انتخاب غلط باعث می شود که عمر قطعات کاهش یابد و ممکن است مشکلات پر هزینه ای را برای شما در پی داشته باشد.

مقاله‌های مشابه

روغن صنعتی چیست؟

روغن صنعتی چیست؟

روانکار ها و یا به اصطلاح امروزی «روغن صنعتی»، ماده ای هستند که اصولا به طور ارگانیک جهت کم شدن اصطکاک میان سطوح در تماس متقابل به کار برده می شود که در آخر گرمای به وجود آمده زمان حرکت سطوح را کم می کند. همین طور امکان دارد توان انتقال نیرو، حمل ذرات خارجی یا گرم...

بیشتر بخوانید
واسکازین / روغن گیربکس / روغن جعبه دنده

واسکازین / روغن گیربکس / روغن جعبه دنده

واسکازین چیست؟ واسکازین یک کلمه روسی می باشد. واسکازین یاهمان روغن جعبه دنده ماده ای است روان ساز. بدین منظور که از این ماده جهت روان کاری قطعات متحرک که بر روی هم در حال لغزش هستند استفاده میگردد. تا هم عمر این قطعات افزایش پیدا کرده و هم باعث عملکرد بهتر آنها شود....

بیشتر بخوانید
سیال فلز کاری / روغن برش

سیال فلز کاری / روغن برش

سیال فلز کاری ، روغن برش انواع روغن های فلزکاری و برش روغن فلزکاری یا روغن برش که به آب صابون نیز معروف میباشد از انواع روغن های صنعتی میباشد که برای خنک کاری و روانکاری فلزات در زمانی که عملیاتی مانند برش کاری ، سوراخ کاری ، تراش و … روی آنها صورت میگیرد استفاده...

بیشتر بخوانید

۰ دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زینو باتاب شیمی

روغن های گردشگری و هیدرولیک

لطفا برند مورد نظر را انتخاب نمایید

متن سربرگ خود را وارد کنید